For at gøre skærmene i S-togene til en attraktiv annonceringsplatform tænker vi meget i at lave rammerne aktuelle og relevante for seerne, så de får lyst til og får noget ud af at se op på skærmene.

Et af midlerne er at vise aktuelle nyheder, så seerne kan bruge rejsetiden på at blive opdateret. Nyhedsleverandørerne er et mix imellem nyhedsvideoer fra TV2 News, positive historier om fremskridt og løsninger på verdens udfordringer fra Verdens Bedste Nyheder, lettere tabloid-historier fra B.T. samt nyhedshistorier og en lokal vejrudsigt for København og omegn leveret af DR. Nyhederne bliver hele tiden opdateret, så det er de nyeste nyhedshistorier, der vises på skærmene.

Et andet middel er, at skærmene i S-togene også fungerer som en platform for trafikinformation. Ligesom oversigtsskærmene på stationerne er der i bunden af skærmene i S-togene en oversigt, som både viser et overblik over S-togsdriften, om linjerne kører til tiden, og DSB har mulighed for at skrive aktuelle beskeder om f.eks. nedfaldne køreledninger eller aflyste afgange. Derudover vises der informationer og tidspunkter for videre forbindelser med bus, tog eller metro, når man nærmer sin en station – fx hvor lang tid der er til de næste afgange fra Hellerup Station, så man ved om man skal skynde sig eller skal vente lidt på den videre forbindelse.

Derudover har Train TV mange annoncører, som viser reklamer for aktuelle begivenheder og arrangementer i Københavnsområdet – det kan være åbent hus på en uddannelsesinstitution, et teaterstykke, en udstilling eller et marked. På den måde bruges skærmene også til at holde seerne opdaterede med, hvad der sker i lokalområdet.

reklame-skaermene

Når man kører en tur med S-toget, kan det måske se ud som om, at de fleste passagerer sidder og kigger ned i deres mobiltelefon, læser avisen eller kigger ud af vinduet i stedet for at kigge op på skærmene. Men vi ved og kan måle, at rigtig mange kigger med, selvom de ikke sidder og kigger på skærmene uafbrudt under hele turen.

Før det første ved vi, at vores annoncører er glade for mediet, for de vender tilbage og køber nye kampagner, og de kan mærke en effekt/et resultat. Læs/se evt. vores cases, som er eksempler på glade kunder.

Vi ved også, at Train TV har mange seere, fordi seertallet løbende måles af Kantar Gallup, og derudover udarbejder vi løbende posttest af kampagnerne i samarbejde med YouGov, hvor vi undersøger, hvordan reklamerne bliver taget imod, og hvor mange der kan huske, at have set en specifik reklame. Gennemsnitligt svarer 12%, at de kan huske at have set en reklame på Train TV – og ses det i forhold til antal rejsende i S-togene hver eneste dag, så er det potentielt mange kunder for annoncørerne.

Vi skal selvfølgelig hele tiden tænke over, hvordan vi får endnu flere til at kigge op på skærmene – og dermed flytte sig fra kun at være passager til også at være togtv-seer og dermed se tog-annoncerne på Train TV.

Som beskrevet er nyhederne, trafikinformationer og indholdets sammensætning er med til at gøre, at skærmene altid er aktuelle og vedkommende i stedet for bare at være en statisk og uinteressant reklamesøjle.

Er du interesseret i annoncering i Train TVs sendeflade i S-togene, så kontakt os gerne på kontakt@traintv.dk eller find en medarbejder her.

Vil du vide mere om Train TVs seere, kan du læse om målgruppen her.