Eksempler på tidsstyret annoncering

NEMLIG.COM

Nemlig.com har et skæringstidspunkt midt på dagen (kl. 12), hvis man skal have leveret sine varer samme dag. Derfor viste de ét spot fra kl. 00:00 til 11:59 og et andet fra kl. 12:00 til 23:59.

Sammen med 3-4 aktuelle budskaber var budskabet i den første version, der blev vist indtil kl. 11:59: ”Skal du købe ind i dag? Stå i kø og slæbe varer? Du kunne jo udnytte tiden nu og købe ind på nemlig.com. Så leverer vi varerne, når du kommer hjem.”

Og i den anden version fra kl. 12:00 til midnat stod der: ”Udnyt tiden og køb ind nu på nemlig.com. Vi leverer varerne i morgen, når det passer dig.”

På denne måde var annonceringen og kommunikationen til kunderne tilpasset Nemlig.com’s forretningsmodel og leveringsmetode.

Danske Spil

Danske spil viser løbende spots for, hvor høje deres puljer nu er – et eksempel er at tease for puljen i Eurojackpot fra onsdag frem til fredag kl. 17:59, hvor der er spilstop kl. 19 inden udtrækningen af evt. vindere samme aften.

KANAL 5

Da Kanal 5 teasede for fodboldlandsholdets kampe, var kampagnen  bygget op af forskellige versioner med henvisning til visningstidspunktet i tv.

Budskabet ”Følg landsholdet på Kanal 5. Frankrig – Danmark. Søndag kl. 20.” blev vist i dagene op til weekenden, og lørdag skiftede budskabet så til “I morgen kl. 20”. Søndag blev det til “I aften kl. 20”, som igen blev afløst af “I aften kl. 20 – se med nu!”, da kampstarten nærmede sig.

Kampagnen fungerede altså som en teaser for aftenens bedste bud på god underholdning, når du kommer hjem i sofaen i aften – og hvilket sted er bedre at minde folk om det, end når de sidder på vej hjem i S-toget?

IKEA

IKEA valgte at vise en reklame for deres soveværelsedesign i tidsrummet kl. 18:00-22:00 på aftener før en hverdag – dvs. søndag-torsdag. I det tidsrum er mange måske på vej hjem, og folk lægger an til at skulle lade op til næste dags arbejde. Og sengens tryghed og hygge nok ikke er så langt væk i bevidstheden, som midt for eksempel på dagen.

Det visuelle udtryk ligner meget deres katalog, og man er fra starten ikke i tvivl om, hvem der er afsender.

Det er indbydende, lækkert og enkelt bygget op. Man får lyst til at lægge sig ned i de senge, man ser.

Vil du vide mere om tidsstyret annoncering?

Ovenstående er blot få eksempler på mulighederne ved tidsstyret annoncering.

Ønsker du et tilbud eller at høre mere om muligheder og priser for annoncering på skærmene i S-togene, så kontakt os for en uforpligtende snak om dine ønsker til markedsføring via infoskærmene i S-toget.