Ofte sidder Train Tvs seere med en mobiltelefon i hånden under rejsen i S-toget, og TV-skærmene og mobilen er derfor oplagte til at supplere hinanden. Ser man en kampagne på skærmen, er der kun få swipes og tryk til en SMS, et køb eller en donation på baggrund af din kampagne.

Cirka halvdelen af Train Tvs seere er ifølge Index Danmark/Gallup unge under 30 år. Størstedelen af dem tilhører det man populært kalder ”Generation Z”, som er en oplyst og kritisk generation, der er vokset op med mange valgmuligheder og vinduer ud til verden, som de skal navigere imellem. En rigtig stor del af Generation Z bruger ad blockere, og mange fravælger de traditionelle medier, hvorfor det som annoncør kan være svært at få målgruppen i tale. Derfor skal der tænkes i alternative medieplatforme og kommunikationsveje. Én af mulighederne kunne være at benytte skærmene ude i S-toget, som er placeret ude i det offentlige rum, hvor de unge befinder sig på vej til/fra skole, arbejde, aktiviteter, shopping osv.

SMS-kampagne

Når du bruger Train TV som medie kan du vælge at lave en helt simpel SMS-løsning, hvor seerne sender en SMS med et bestemt keyword – enten for at deltage i en konkurrence eller for at få flere informationer. De modtager efterfølgende en retur-SMS, hvor man kan vælge at indsætte link til det website, den webshop, eller hvor man ønsker at lede kunderne hen efter at de har vist interesse for produktet/kampagnen. Man kan også indtænke en højere grad af remarketing – f.eks. at opsamle permissions, få tilmeldinger til nyhedsbreve osv.

Har man lyst til at skabe et mere involverende og underholdende univers, kan man overveje mulighederne for Gamification – f.eks. lave en quiz eller et spil, hvor seerne måske kan vinde en præmie eller en rabatkode, som kan bruges ved første køb eller lign.

Man kan desuden opsætte en Facebook-pixel, som gør det muligt for dig at køre Facebook-annoncer, der kun bliver vist for dem, som har deltaget i quiz/spil eller har trykket på link i SMS.
SMS-kampagne

Train TV samarbejder med Compaya Mobile Solutions, som er eksperter i SMS-kampagner, involvering og kampagne add-on’s, så du får mest muligt ud af din kampagne.

Mulighederne er mange – måske har vi en god idé til dig, måske har du en idé – måske kan Compaya hjælpe med en endnu bedre idé.

Vil du vide mere – Kontakt Train TV her