Vi ved hvor vigtigt, det er, at markedsføringen rammer hovedet på sømmet hver gang. Derfor gør vi en dyd i at hjælpe vores kunder med en segmentering af deres målgrupper. På den måde vurderer vi, hvordan kundens målgrupper stemmer overnes med vores seere, og dermed hvor relevante de digitale skærme i S-togene er for kunden.

Segmentering og relevante tal om forbrugerne

For at kunne tilbyde denne service, har vi allieret os med tal og markedsanalyser fra Gallup Kantar og Index Danmark, som omfatter de største og mest komplette databaser over forbrugeradfærd i Danmark.

Tallene fra Index Danmark giver os mulighed for at hæve os op over det umiddelbare, og danne et overblik over vores seere i S-togene. Blandt andet ved at kunne identificere de demografiske kendetegn ved vores seere. Endvidere skænker databaserne os værktøjerne til at dykke ned under overfladen, så vi kan få et indblik i seernes forbrugsadfærd. Herunder hvad der interesserer dem, og hvad de bruger deres penge på. Her følger nogle eksempler på mulige segmenteringer:

• Er du interesseret i forbrugere under 30 år?
» Af Train TVs 234.000 unikke seere på én dag er 49,6% 12-29 år, og af de 583.000 unikke seere på én uge er 44,3% 12-29 år. (Kilde: Index Danmark/Gallup 1H 2018)

• Vil du have fat i de købestærke forbrugere?
» Forbrugerne i Region Hovedstaden har et højere gennemsnitligt månedligt rådighedsbeløb, når alle faste udgifter er betalt, end i de øvrige regioner. (Kilde: Index Danmark/Gallup 1H 2018)

• Vil du ramme forbrugere, som overvejer at bruge penge på et bestemt produkt i den nærmeste fremtid?
» Lad os kigge på, hvad Train TVs seere har angivet, at de overvejer at investere i. Vi ved f.eks., at andelen der overvejer at bruge penge på kategorier som TV, computer, mobil, små hårde hvidevarer, tøj, sko, tasker, smykker, møbler, boligindretning er højere blandt Train TVs seere på 2 uger end i befolkningen generelt. (Kilde: Index Danmark/Gallup 1H 2018. Se også grafen nederst på denne side.)

Som eksemplerne ovenfor antyder, er mulighederne for segmentering mange, og vi samarbejder gerne med dig i jagten på den helt rette løsning – vores viden er din viden.

Skulle det vise sig, at S-togene ikke er den rette løsning for dig, så er der ingen ben i det. For så har vi begge lært noget nyt – du har lært mere om din målgruppe, og vi har erhvervet viden, der kan hjælpe os med at rådgive fremtidige kunder.

Tøv ikke med at kontakte os for en uforpligtende samtale om dine muligheder. Du finder vores kontaktoplysninger her.

Læs evt. vores generelle seerprofil på https://traintv.dk/mediet-i-tal/

Og husk, at du også kan planlægge din markedsføring til at blive vist i udvalgte tidsrum i løbet af dagen eller i udvalgte geografiske områder i S-togsnetværket.

Black Friday Gallup Segmentering

Fandt du dette indlæg interessant – følg vores virksomhedsside på LinkedIn, så bliver du automatisk holdt opdateret om vores indhold i fremtiden.