Så er der igen kommet nye seertal for Train TVs skærme i S-togene.

De nye tal dækker 1. halvår 2017, og ifølge målingen kigger 231.000 unikke seere med på 1 dag og 577.000 på 1 uge. Se antal unikke seere fra 1 dag til 7 uger på grafen her:

Seertal antal seere skærme S-tog

Hver seer eksponeret i gennemsnit 2,8 gange på en uge, og på 2 uger får man som annoncør fat i mere end hver 3. person i Region Hovedstaden, idet 36% af Region Hovedstadens beboere ifølge Index Danmark/Gallup har set skærmene på 2 uger.

Næsten halvdelen af seerne på 1 uge er unge under 30 år. 38% er under uddannelse, og 43% er i arbejde.

Hele 61% af seerne, svarende til 354.000 personer, har ”Nej tak til reklamer og gratisaviser” siddende på postkassen – så det kunne være oplagt at vise passagererne ugens tilbud eller weekendens prisbasker på skærmene i S-togene, hvor de måske i forvejen sidder og overvejer indkøb på vejen hjem.

Hvordan måles seertallet?

Tallene kommer fra Index Danmark/Gallup, som måler danskernes forbrug af medier og mærkevarer samt livsstil, interesser, og holdninger. Målingerne bruges som officielle læsertal for dagblade, magasiner, lokalaviser og som eksponeringstal for outdoor- og biografreklamer.

Skærmene i S-togene er en del af denne undersøgelse, og derfor ved vi, hvor mange der ser skærmene S-togene, og hvem seerne er. Dét er interessant, fordi du som annoncør så ved, hvilken målgruppe du kan ramme ved at bruge Train TV som medie i din kampagneplan.

Der kommer nye tal hvert kvartal, og hvert år i april måned kommer der desuden helårstal, som kan sige noget om udviklingen i antal seere over tid, hvorimod kvartalstallene godt kan svinge lidt grundet årstidernes forskelligheder.
Siden man begyndte at måle seertal for skærmene i S-togene i 2011, er det ugentlige seertal steget med ca. 20% frem til nu.

Vil du se flere detaljer om seernes sammensætning og vaner, så download vores fulde seerprofil for første halvår 2017 her eller læs mere om dækingstal under menupunktet “Mediet i tal“.