Posttest - analyse af din kampagne

Bliv klogere med en posttest

Sidder du sommetider efter endt kampagneperiode og tænker, at det egentlig ville være rart at vide, hvordan kampagnen blev taget imod?

Så er en posttest svaret.

Det kan vi også hjælpe dig med. Og lettere bliver det ikke – du modtager færdige tal, grafer og slides – lige til at præsentere for din chef og/eller bestyrelse.

Train TV samarbejder med YouGov om annoncetests af kampagnerne på skærmene i S-togene, og et internetpanel bliver spurgt ind til din annonce, når den har været vist på Train TV.

Train TV posttest via YouGov

Din annonce bliver blandt andet målt på følgende parametre:

  • Hjulpet erindring
  • Generel ad-liking
  • Annonceopfattelse
  • Relevans
  • Budskabsforståelse
  • Købsintention

På den måde kan du blive klogere på, hvad seerne mener om jeres udformning af kampagnen, og om I rammer plet på alle parametre, eller om I bør gøre noget anderledes eller bedre til næste gang og dermed optimere de fremtidige resultater.

Benchmark

Gennemsnittet af resultaterne, når vi laver posttests af kampagnerne på Train TV, giver et benchmark, som giver en indikation af mediets gennemsnitlige effekt.

Benchmark-tal ser pr. Oktober 2017 sådan ud:

Hjulpet kendskab: 12%
Gennemsnit kan 12% af passagererne huske at have set en kampagne.

Liking: 54%
Generelt bliver kampagnerne taget godt imod, og gennemsnitligt synes 54% godt om/meget godt om kampagnerne, de ser på Train TV.

Relevans: 42%
Næsten halvdelen af de passagerer, som kan huske at have set en kampagne, mener, at den er relevant for dem.

Budskabsforståelse: 59%
Næsten 3 ud af 5 passagerer forstår budskabet i de kampagner, der er blevet testet.

Købsintention: 22%
Andelen, som vil handle på baggrund af en kampagne på Train TV ligger på lidt mere end en femtedel.

Effekt

Posttesten kan bruges til at sige noget om kampagnes effekt / KPI / ROI. Vi bruger nøgletallene i en konverteringstragt, og sammen med informationen om investeringen, så kan man sige noget om, hvad man har fået ud af kampagnen. Se et eksempel på konverteringstragten her >.