Hvad er Train TV

Train TV – de digitale skærme i S-tog – er et DOoH medie (digital out of home), der placerer sig lidt i grænselandet imellem outdoor, TV og digital annoncering.

Hvad er Train TV? Se vores info-film og få et hurtigt overblik over, hvad Train TV er, og hvad mediet kan:

Informationsfilm om Train TV.

 

Fordelen ved at annoncere på Train TV

Når du annoncerer på Train TV, får du den fordel, at du kommunikerer til folk, der er på vej, som er tæt på indkøbssituationen og er åben for inspiration og budskaber, der gør rejsetiden mere interessant. Train TV er digital outdoor-reklame på TV-skærmene i S-toget, der møder forbrugerne på farten.

Vi ved, at budskaber på Train TV generelt har en høj ROI, og ingen TV-reklamer kan konkurrere på den lave kontaktpris. Du når mere end en halv million unikke danskere på én uge. Det giver dig en bedre sendetid end de fleste TV-programmer på landsdækkende TV.

Geografi

S-togsnetværkets linjer går fra Hillerød, Farum og Frederikssund i nord, til Høje Taastrup i vest og Køge i syd. Knudepunktet er centrum af København, hvor Nørreport efterfulgt af Hovedbanegården er de travleste stationer.

Antal skærme

Du finder 2.806 skærme fordelt i 135 togsæt. Skærmene får typisk stor opmærksomhed, da den underholdning, skærmene leverer, er et rejsegode under transporten. Skærmene viser nyheder, underholdning og annoncebudskaber samt information og trafikmeldinger fra DSB.

Playlisten og visningsfrekvens

Den gennemsnitlige rejsetid i S-tog er ca. 23 minutter, hvorfor playlisten, der vises på skærmene, er maksimalt 20 minutter, når der er udsolgt. Playlistens maksimale 20 minutter er fordelt på 5 minutter (25%) nyheder, 4 minutter (20%) DSB-indhold og endelig 11 minutter (55%) kommercielt indhold – som er den del af medietiden, Train TV kan sælge.

En standardvisning vises 1 gang i loopet (1 gang pr. visning af playlisten, inden playlisten ved slutningen starter forfra). Standardvisning svarer altså til minimum 3 gange i timen. Vil du opnå større eksponering, kan du øge frekvensen og købe dig til boost (2 gange i loopet) eller superboost (3 gange i loopet) af din kampagne.

Høje seertal

Skærmene i S-togene bliver set af rigtig mange unikke seere i løbet af både en dag og en uge. Seertallene bliver målt hvert kvartal af Index Danmark / Gallup – se mange flere tal og informationer om seerne her >

Effekt

Udover den viden vi har om antal seere, frekvens og seernes profil via Index Danmark / Gallup tal, så har vi siden 2012 løbende lavet posttest af kampagner i samarbejde med YouGov, og gennemsnittet af posttesternes resultater giver et unikt benchmark, som giver en indikation af mediets effekt. Disse benchmarks kan bruges i en konverteringstragt, og når vi kender investeringen, kan vi således udregne en ROI, som siger noget om, hvad man har fået ud af de investerede annoncekroner.

Læs mere om posttest og benchmarks her >, eller læs mere om evaluering, effekt og konverteringstragten her >.

Hurtig, fleksibel og aktuelt indhold

Når kampagner kræver hurtig eksekvering, kan materiale være ude på skærmene i løbet af få timer. Nyhederne opdateres automatisk på skærmene via feeds, så der hele tiden er aktuelle historier på skærmene. Din kampagne kan desuden vises på skærme lige præcis, hvornår på døgnet og hvor i S-togsnetværket, du ønsker.

Train TVs skærmene egner sig bl.a. godt til:

  • at skabe inspiration og til at kommunikere tilbud og events
  • at give brand og tilbud stor synlighed og awareness
  • at få fat i forbrugerne tæt på købssituationerne
  • at målrette budskaber direkte til forbrugere, som er på vej til indkøb
  • at segmentere, så budskaber kan komme på skærmen på eksakte locations, evt. inden en bestemt station
  • at udnytte recall-effekt fra andre mediegrupper