Eksempler på geografisk begrænset annoncering

Uddannelsesinstitutioner

CPH West har i alt 16 uddannelser – bl.a. gymnasiale uddannelser i flere byer – herunder i Albertslund og Ishøj.

For at tiltrække elever i nærområdet kørte CPH West i januar 2015 film for åbent hus på de specifikke skoler. Filmene skulle vises i den samme periode, men ikke i de samme områder. Ishøj-filmen skulle vises i området omkring Ishøj og Albertslund-filmen skulle vises i området omkring Albertslund.

Det har man mulighed for på skærmene i S-toget med geografisk begrænset annoncering. Hver station på S-togsnetværket har et ID, og kampagnerne kan sættes op til, hvilke stations-ID de skal vises ved, og hvilke de ikke skal vises ved. Dermed kan man styre, hvor i S-togsnetværket annoncerne skal vises.

Politikere

Op til folketingsvalget i juni 2015 stod vi klar til at sætte kampagner på lige så snart, der blev udskrevet valg. Da man ikke må vise politiske reklamer på tv, er biograferne og outdoor-skærmene de eneste medier, hvor man kan vise film op til valgkampen – hvilket både enkeltkandidater, faglige organisationer og partier benyttede sig af.

Vi viste forskellige små reklamer for opstillede kandidater i de kredse og nærmiljøer, hvor de var opstillet. Hvor andre valgte at blive vist i hele S-togsnetværket og ramme mere bredt.

Eksempelvis var Astrid Krag opstillet i Greve-kredsen, som ligger i den sydlige ende af S-togets netværk – hendes film blev derfor kun vist i det sydlige område af S-togsnetværket. Ligeledes blev filmen for Mette Frederiksen kun vist i den vestlige del af netværket, idet hun var opstillet i Ballerup-kredsen. Og Christine Antorinis valg-annonce blev kun vist i den nordlige del, da hun var opstillet som kandidat i Hillerød-kredsen.

Vil du vide mere om geografisk begrænset annoncering?

Ovenstående er blot få eksempler på mulighederne ved geografisk begrænset annoncering.

Ønsker du at booke en kampagne eller høre mere om DOoH [Digital Out of Home] mediet Train TV? Så lad os tage en uforpligtende snak om dine ønsker til markedsføring via infoskærmene i S-toget.