Danskerne elsker at tage på ferie, og Train TVs seere er bestemt ingen undtagelse.

I løbet af de kommende 12 måneder er der faktisk en større andel af Train TVs seere, som overvejer at tage på ferie, end der er i befolkningen generelt, idet 82% af Train TVs seere imod 77% i befolkningen generelt overvejer ferie inden for de kommende 12 måneder*. Og Andelen af folk, der har holdt ferie det seneste år, er også højere blandt Train TVs seere end hos befolkningen generelt, hvor 87% af Train TVs seere imod 83% i befolkningen har holdt ferie det seneste år*.

Gennemsnitligt har en dansk husstand brugt 13.758 kr. på ferie de seneste 12 måneder. For Train TVs seere har husstandens gennemsnitlige forbrug på ferie været 14.451 kr. det seneste år*.

En lidt højere andel af Train TVs seere overvejer også at bruge penge på ferie de kommende 12 måneder, hvor 71% af befolkningen mod 75% af Train TVs seere angiver, at de overvejer at bruge penge på ferie*.

Tallene bag – Train TVs seere og ferie

Særligt Europa virker som en populær destination for danskerne. Blandt andet overvejer hele 61%, svarende til 367.000 unikke seere, at tage på ferie i Europa (ekskl. Norden) indenfor de kommende 12 måneder, hvor andelen ligger på 51% i befolkningen generelt (se Graf 1 “Ferie – Destination” nedenfor).

Udover interessen for Europa, så ligger seerne og befolkningen også højt i kategorierne: “Forlænget weekend/korttidsferie i Danmark”, “Forlænget weekend/korttidsferie i udland” samt “Storbyferie/kulturferie” (se Graf 2 “Ferie – Type”). I alle tre kategorier er andelen af seere større end befolkningen generelt. Endvidere overvejer hele 13%, svarende til 80.000 unikke seere, en rundrejse, hvor andelen blot er 8% i befolkningen generelt.

Endelig er det værd at bemærke, at antallet af rejsekategorier, hvori Train TVs seere udgør en større andel end befolkningen generelt, er et gennemgående element, hvilket gør infoskærmene i S-togene til et stærkt medie i forbindelse med ferie-kampagner.
Andelen af ferieglade danskere, som overvejer at tage på ferie indenfor det kommende år, er altså relativ stor iblandt Train TVs seere. Du rammer derfor en relevant målgruppe i S-togene, hvis du ønsker at annoncere for rejser, ferier el.lign.

Mediet der rammer en tredjedel af Region Hovedstaden på blot 2 uger

Train TV er de digitale infoskærme i S-togene. Der er i alt 2.806 skærme fordelt i 135 togsæt, som rammer 583.000 unikke seere på én uge*. Skærmene viser nyheder, underholdning og annoncebudskaber samt information og trafikmeldinger fra DSB.

Mediet egner sig blandt andet til at give et brand eller et produkt stor synlighed, til at annoncere målrettet til kunder og til at skabe værdifulde leads, som er vores nyeste skud på stammen i form af små spil og konkurrencer. Vi ved, at budskaber på Train TV generelt har en høj ROI, og ingen TV-reklamer kan konkurrere på den lave kontaktpris. På blot 2 uger vil en kampagne ramme 762.000 unikke seere og mere end hver tredje borger i Region Hovedstaden*.

Du kan læse en mere udførlig præsentation af mediet her.

Har du flere spørgsmål til målgruppen eller mediet – eller kunne du blot tænke dig et uforpligtende tilbud, så er du altid velkommen til at kontakte os.
Du finder vores kontaktoplysninger her.

Ferie-destinationer_S-tog-seere
Ferie-type-S-tog-seere
Ferie-rejseform_S-tog-seere
*Kilde: Index Danmark/Gallup 1H 2018

 

Fandt du dette indlæg interessant – følg vores virksomhedsside på LinkedIn, så bliver du automatisk holdt opdateret om vores indhold i fremtiden.