FAQ

Vi har samlet en FAQ omkring annoncering på de digitale skærme i S-tog

Finder du ikke svar i nedenstående FAQ, er du naturligvis velkommen til kontakte os her >

Hvad koster det at annoncere på infoskærmene i S-tog?

Train TV tilbyder forskellige løsninger for annoncering.

Den endelige pris afhænger af, hvad den endelige aftale bliver. Prisen afhænger bl.a. hvor lang reklamespottet er, hvor mange spots, det drejer sig om, hvor den skal vises (kun nogle linjer eller hele s-togsnetværket), hvor lang en periode den skal vises osv.

Se evt. mere under menupunktet ”Priser” eller kontakt os for en konkret pris til netop din kampagne.

Jeg vil gerne booke en kampagne / annonce, hvad gør jeg?

Du kan ringe til os på tlf. 71969630 eller skrive en e-mail til os på kontakt@traintv.dk, så finder vi en god pris til dig.

Læs mere om priser

Find kontaktinformationer

Hvad kan Train TV?

Infoskærmene i S-tog er et stærkt medie. Du når en stor målgruppe til en lav pris, og vi har gode erfaringer med at kunne levere respons til dit budskab.

Er du i gang med kampagneplanlægning og er i tvivl om, hvad du skal gøre, så kontakt os endelig, så råder vi dig gerne om markedsføring, medievalg og kampagneopbygning.

Læs mere om alt det Train TV kan
Læs om fleksibel annoncering
Læs om geografisk segmenteret annoncering
Læs om feed-løsningen, der løbende og automatisk opdaterer kampagnematerialet
Læs mere om Train TVs seertal
Læs om eksempler på kampagner

Hvilket materiale kan bruges til skærmene i S-tog?

På skærmene kan vi vise videofiler og billedfiler.

Video skal leveres som 1280×720 pixels, 25 fps i valgfrit videoformat (f.eks. .wmv, .avi, .mov, .mp4), og så vidt muligt som H.264 og ikke ProRes. Filerne bliver afviklet uden lyd.

Billedfiler skal leveres som .jpg og i 1280×720 pixels.

Har du et banner, hjælper vi gerne med at få det tilpasset til vores skærme. (Brugbare banner-formater kunne f.eks. være: Gif-filer (helst i 1280×720 eller 1920×1080), Quicktime h264 1280×720, samt alle videoformater (f.eks. flv, avi, mov), Stillbilleder 1280×720).

Har du kun et html banner, en .swf eller en .fla-fil, skal vi i de enkelte tilfælde vurdere, om det kan bruges.

Har du ikke noget materiale i de nævnte formater, eller har du f.eks. kun en plakat, så kontakt os. Vi hjælper gerne med at få lavet det helt rigtige materiale til skærmene.

Læs mere om materialespecifikationer og produktion af materiale

Hvilke filformater kan jeg levere?

Du kan levere video-filer eller billed-filer.

Læs evt. mere under FAQ-punktet ”Hvilket materiale kan bruges til skærmene i S-tog?”

Eller se mere under menu-punktet Materialespec’s

Kan I hjælpe med produktion af materiale?

Ja, vi kan sagtens hjælpe med produktion af jeres annonce til skærmene i S-tog. Vi samarbejder også med eksterne produktionsselskaber, som kan hjælpe med professionelle produktioner til en god pris. Kontakt os, hvis du vil vide mere eller læs mere om produktion af materiale under Materialespec’s

Hvad er deadline for upload af materiale?

Materiale skal leveres senest 4 hele hverdage før kampagnestart.

Læs mere om fil-formater og upload mv.

Hvordan leverer jeg en stor fil?

Levering af store videofiler til Train TV kan ske via selvvalgt webbaseret filmoverføringstjeneste (f.eks. WeTransfer eller Dropbox), hvor link sendes til marianne@traintv.dk

Læs mere om krav til filer og deadline

Hvor mange gange bliver min annonce / kampagne vist på skærmene i S-tog?

På skærmene i S-tog afspilles filerne i en playliste, der starter forfra, når den er slut – et loop, der gentages døgnet rundt, eller dvs. i de tidsrum, hvor S-togene er i drift – på hverdage kører S-tog ca. 22 timer i døgnet og i weekenden 24 timer i døgnet.

Loopet er max 20 minutter (som er ca. den gennemsnitlige rejsetid for de rejsende med S-toget). Dvs. at din annonce bliver vist minimum 3 gange i timen. Er medietiden ikke udsolgt, så playlisten ikke er fyldt op, bliver den vist flere gange.

Læs mere om playlisten under Hvad er Train TV.

Hvordan får jeg en reklame på i S-toget?

Har du noget, du gerne vil reklamere for på skærmene i S-toget, så kontakt Train TV, som står for at sælge medietiden.

Vi viser hver uge rigtig mange forskellige typer indhold – events, arrangementer, åbent hus, festivaler, udstillinger osv. Det kan være reklamer for alt muligt.

Vi har et rigtigt stort publikum med over 1/2 million ugentlige seere, og alle de seere kan du få, hvis du reklamerer i S-togene!

Reklamekodeks for Train TV

Train TV er underlagt DSBs reklamekodels, som udstikker nogle retningslinjer for, hvordan indhold skal udformes, og hvad der ikke må blive vist på skærmene i S-togene.

DSBs nyeste reklamekodeks kan findes på DSB Medias website (på link øverst i højre side) og ellers er du velkommen til at kontakte os, hvis du gerne vil have reklamekodeks tilsendt.

Særlige regler for reklamer om alkohol er beskrevet under FAQ-emnet “Reklamer om alkohol – regler og gode råd”.

Reklamer om alkohol - regler og gode råd

Vil du gerne reklamere for produkter indeholdende alkohol på skærmene i S-togene, så skal du være opmærksom på, at der er særlige regler for markedsføring af alkohol på Train TV, fordi skærmene er et medie i det offentlige rum, som også ses af mindreårige seere.

Reklamer for alkohol skal overholde Alkoholnævnets retningslinjer, og vi anbefaler, at man kigger på, om reklamen er udformet på en måde, så det overholder Alkoholnævnets råd om markedsfrøing, som vi læner os op ad, når vi skal vurdere om kampagnen kan vises eller ej.

Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål, eller vil du vide mere, er du meget velkommen til at kontakte os.
Find en medarbejder her >