Sidder du sommetider efter endt kampagneperiode og tænker, at det egentlig kunne være meget rart at vide, hvordan kampagnen blev taget imod?

Det kan Train TV også hjælpe dig med. Hvis du reklamerer på skærmene i S-togene har du mulighed for at tilvælge en posttest – en evaluering af, hvordan din kampagne er blevet opfattet af Train TVs seere.

Og lettere bliver det ikke – med annoncering og evaluering i én og samme pakke modtager du færdige tal, grafer og slides lige til at præsentere i dit bagland, som I f.eks. også kan bruge, når I skal kigge på kampagnens ROI.

Posttesten bliver lavet i samarbejde med YouGov, som gennemfører en webbaseret spørgeskemaundersøgelse, hvor respondenterne har angivet, at de har kørt med S-tog i løbet af den seneste uge (din kampagneuge) og dermed potentielt kan have set din reklame, når den har været vist på Train TV.

Målepunkter i posttesten

Dit reklamespot bliver blandt andet målt på følgende parametre:
• Hjulpet erindring
• Generel ad-liking
• Annonceopfattelse
• Relevans
• Budskabsforståelse
• Købsintention / Handling på baggrund af kampagnen

På den måde kan du blive klogere på, hvad seerne mener om jeres udformning af kampagnen, og om I rammer plet på alle parametre, eller om I bør gøre noget anderledes eller bedre næste gang og dermed optimere på jeres fremtidige resultater.
Resultaterne vil blive holdt op imod Train TVs unikke benchmark database.

Evaluering og effekt

Med en posttest kan man få en indikation af mediets effekt, og når vi kender effekten og investeringen, kan vi på baggrund af kampagnens KPI udregne en ROI, som siger noget om, hvad man har fået ud af de investerede annoncekroner.

Vi bruger konverteringstragten til at kigge på, hvor meget det bl.a. har kostet at få en forbruger til at ville foretage en handling/købe produktet efter at have set reklamespottet på Train TV.

Eksemplet her tager udgangspunkt i en kampagnepris på 20.000 kr. ekskl. moms pr. uge samt vores benchmark-tal for hjulpet erindring, budskabsforståelse og købsintention/lyst til handling.

Kampagne KPI ROI

Læs mere om posttesten samt metode og pris her eller kontakt os, hvis du gerne vil vide mere.