Vi lærer løbende noget nyt om vores medie. Takket være et par spændende kampagner for KAB (Københavns Almindelige Boligselskab) har vi nu fået øjnene op for, at de boligsøgende naturligvis også er repræsenteret blandt Train TVs mange seere. Læs evt. casen om KAB her, eller læs videre hvis du vil blive klogere på Train TVs seere med henblik på boligmarkedet.

”Vi fik super meget positiv feedback på vores kampagner for begge boligafdelinger – og rigtig mange besøgende til de to åbent hus-arrangementer :-)”

– Dea Maria Petersen, Proceskonsulent KAB

Vi elsker, når en kunde har haft succes med vores produkt, og da vi ikke har haft blikket rettet specielt meget imod boligbranchen tidligere, har vi nu valgt at grave lidt flere informationer frem om Train TVs seere i forbindelse med boligbranchen.

Skærmene i S-togene som alternativt og strategisk medie

33% af befolkningen og 37% af Train TVs seere læser aldrig rubrikannoncer om bolig eller fast ejendom*. Vil man have flest mulig i tale ang. boliger/ejendomme er rubrikannoncer alene altså ikke nok, og det vil være klogt også at tænke i alternative medier til boligannoncering. Et alternativt kunne være skærmene i S-togene, hvor der på én uge er 583.000 unikke seere – og en del af dem er interessante med henblik på boligmarkedet, hvis vi kigger nærmere på deres interesse i boligmarkedet, forhold til boligopsparing m.m.

Bolig-annonce

Interessant nok er seerne i S-toget også i højere grad interesserede i både boligmarked og boligpolitik end befolkningen generelt (se Graf 2), og samtidig har de også en større boligopsparing (se Graf 3 og Graf 4). Derfor er de digitale skærme i S-togene umiddelbart et oplagt og relevant alternativ eller supplement til rubrikannoncerne.

Bolig-marked

Bolig-opsparing

Tal viser desuden, at seerne i S-toget har en større tendens til at søge inspiration og information om boligmarkedet via digitale medier end befolkningen generelt (se Graf 5). Og tager man i betragtning, at mobiltelefonen er en af de mest anvendte redskaber til at fordrive ventetiden med i S-toget, er reklame-skærmene i S-toget selvsagt en strategisk god mulighed. Der er med andre ord ikke langt fra en annonce på skærmene til en søgning på mobiltelefonen.

Du får således en unik mulighed for at rette seernes opmærksomhed mod boligmarkedet midt i ventetiden.

Bolig-inspiration

Læs evt. en præsentation af Train TV og vores seere med fokus på boligmarkedet her.

Eller find vores kontaktoplysninger her.

Fandt du dette indlæg interessant – følg vores virksomhedsside på LinkedIn, så bliver du automatisk holdt opdateret om vores indhold i fremtiden.

 

*Kilde: Index Danmark/Gallup 1H 2018