Black Friday nærmer sig med hastige skridt, og det er derfor ved at være tid til at komme ind i kampen, hvis man ønsker en bid af den eftertragtede kage, værende Danmarks mest omsætningsrige dag på året. Har du overvejet din markedsføring?

Hos Train TV ved vi, hvor vigtigt det er at markedsføre sine tilbud og kampagner op til Black Friday. Det er nemlig uden sammenligning den dag på året, hvor danskerne shopper og forbruger mest. Faktisk blev der sat rekord sidste år, hvor den samlede registrerede omsætning lød på over 2 mia. kr.[1] Scorer du derfor bare en brøkdel af forbruget denne dag, vil din omsætning stige markant. Det kan derfor være en god investering at smide penge efter markedsføring op til Black Friday.

Ram forbrugerne centralt op til Black Friday

Train TVs digitale skærme sidder i alle S-togene i Hovedstadsområdet – i alt 2.806 skærme fordelt i 135 togsæt. Det giver din annonce en unik mulighed for at ramme forbrugerne i det område (Region Hovedstaden), hvor interessen for Black Friday ifølge PriceRunner er allerstørst [2].
Med en 2-ugers kampagne hos Train TV kan du nå ud til 762.000 forbrugere (unikke seere), svarende til mere end hver tredje beboer i Region Hovedstaden, og dermed øge dine chancer markant for en større omsætning til Black Friday.

Relevante forbrugere med Train TV

Ikke nok med at du får en massiv eksponering med annoncering i S-togene, du vil også få en høj frekvens af relevante forbrugere. Statistikker viser nemlig:

  • at 73% af dem, der søger tilbud op til Black Friday, er mellem 18 og 44 år [3].
    Over halvdelen (53%) af Train TVs seere på 2 uger er netop 18-44 år. Det svarer til hele 404.000 unikke seere i den allermest relevante aldersgruppe [4].
  • at Train TVs seere i løbet 2 uger i højere grad end befolkningen generelt overvejer at bruge penge på/købe nogle af de produktkategorier, som vi ved er meget populære omkring Black Friday (se grafen) [5].

Black Friday

Eksempelvis bød TOP10-listen over de mest søgte tilbud på PriceRunner i forbindelse med Black Friday 2017 på følgende produktkategorier:
1. Legetøj
2. Mobiltelefoner
3. Høretelefoner
4. TV
5. Spillekonsoller
6. Højttalere
7. Køkkenudstyr
8. Sko
9. PlayStation 4 spil
10. Aktivitetsmåler

Til sammenligning med befolkningen generelt ser vi på ovenstående graf, hvordan Train TVs seere udgør en større andel af relevante forbrugere i de fleste af produktkategorierne.

Derudover var produktkategorien ”mode og tilbehør” (inkluderer tøj, tasker, sko, accessories) ifølge CupoNation og Black-Friday.sale, som arbejder sammen med over 200 onlineshops i Danmark, langt den mest populære kategori (med 52%) i forbindelse med E-handel ved Black Friday 2017. En kategori hvor Train TVs seere, i alle henseender, overgår befolkningen generelt (se grafen).

Train TV er derfor en oplagt løsning for din markedsføring op til Black Friday og vil med al sandsynlighed øge dine chancer i jagten på den eftertragtede bid af kagen.

Vil du vide mere om, hvordan du kan bruge skærmene i S-togene op til Black Friday?

Find vores kontaktoplysninger her

Fandt du dette indlæg interessant – følg vores virksomhedsside på LinkedIn, så bliver du automatisk holdt opdateret om vores indhold i fremtiden.

 

[1] Tal fra Dansk Erhverv. Link: https://www.danskerhverv.dk/siteassets/mediafolder/downloads/analysenotater-2017/black-friday-2017—dansk-erhverv.pdf
[2] Tal fra PriceRunner. Link: http://www.pricerunner.dk/artikler/black-friday-danmark-popularitet/
[3] Tal baseret på CupoNation’s og Black-Friday.sale’s interne forbrugertal fra Black Friday 2017. Link: https://black-friday.sale/dk/black-friday-2017-statistik/
[4] Tal fra Index Danmark / Gallup 1H 2018.
[5] Tal fra Index Danmark / Gallup 1H 2018.