Case – Salg, Branding og Awareness: Maché

Én kampagne – Tre butikker – Tre formål

Maché havde på kampagnetidspunktet tre butikker – én i Indre by i København (Pilestræde), én i Lyngby Storcenter samt en webshop.

Udfordringen var at skabe kendskab til det nye brand, at få flere kunder og at øge salget.

Løsning

Fire ugers TV-spot på 2806 S-togsskærme i 135 togsæt.

Reklamespottet blev set af 907.000 københavnere, der rejste med S-tog i perioden. Her i blandt 191.000 unge kvinder i alderen 15-35 år, som er Machés primære målgruppe. (Index Danmark/Gallup 4+1 kvt. 2015)

Maché valgte at køre en TV-kampagne, hvor de præsenterede udvalgte styles, der repræsenterede både kollektionen og prisniveauet. TV-kampagnen var bygget sådan op, at den både genererede salg, brandede Maché og kommunikerede butikkernes beliggenheder.

Resultat

+20% øget omsætning i kampagneperioden.
Både besøg i de fysiske butikker og webshoppen steg markant i perioden. Den samlede omsætning steg med over 20% både offline og online.

Alt i alt hjalp kampagnen både med et større kendskab til tøjmærket, flere kunder og øget salg.

Maché

Hør Maché CEO Natascha Jacobsen fortælle om effekten

Se TV-spottet fra Maché herover

Maché